In sfarsit!

Mi-am facut "curaj" sa imi creez un blog. Si ca de obicei, orice inceput e greu ... nimic din ce as vrea sa spun acum nu pare destul de interesant. Poate inspiratia vine pe parcurs asa ca voi sta cuminte in asteptarea ei.

vineri, 10 decembrie 2010

PENTRU O LUME MAI BUNA!

Storcindu-mi creierii ca sa gasesc solutii pentru a-i ajuta pe copiii din Valea Screzii, mi-a venit o idee! "Inspiratie divina", cum ii spune mama. O idee care daca prinde contur poate sa faca minuni ... pentru cei de acolo si  pentru sufletele tuturor copiilor din Romania ( si de ce nu, la un moment dat, din toata lumea). Ar trebui ca parintii si profesorii sa ii invete pe copii nu numai sa ceara sau sa primeasca, ci si sa daruiasca. DARUIESTE SI VEI PRIMI!
 Ideea este urmatoarea: daca fiecare elev care si-ar permite ar dona lunar, in contul care este destinat copiilor din Valea Screzii, 1,00 RON din alocatia lui (sau mai mult, daca poate si doreste), in primul rand, s-ar strange sume importante pentru acestia (si nu neaparat numai pentru ei), si in al doilea rand, ei ar invata inca din copilarie ce inseamna sa ii ajuti pe cei care au nevoie, sa fi bun si generos, sa dai putin si sa primesti mult (recunostinta, dragoste si respect - nu numai bunuri materiale). A fost si un film cu o idee asemanatoare, "Pay it forward", un film deosebit, cu un subiect extraordinar. Daca nu la-ti vazut, luati-va pachetele de servetele langa pat (o sa aveti nevoie), si urmariti-l cu incredere.
Stiu ca romanii trec printr-o perioada foarte grea, ca sunt satui de problemele lor si nu vor sa mai auda de ale altora, ca nu mai au incredere in nimeni si nimic ... dar ori suntem oameni, ori nu mai suntem, cum ar zice stim noi cine (ca sa mai si glumim putin)! Nu as obliga pe nimeni sa faca ceva ce nu vrea sau nu poate. Important este ca idei de genul acesta sa fie auzite de cei care vor si pot!
Orice inceput e greu ... si sincer, nici nu stiu cu ce sa incep, dar sunt sigura ca Dumnezeu imi va scoate in cale oamenii de care am nevoie pentru a finaliza proiectul "Invatam sa fim oameni" (titlul mi-a venit acum in cap, nu suna cine stie ce, dar e bun deocamdata).
Cred ca mi-ar fi mult mai usor daca, sa zicem, as cunoaste un profesor care sa imi faca "introducerea" la un liceu, de exemplu. Sa ajung la director, sa ii expun "problema" si sa inteleaga ceea ce trebuie: ca nu este vorba numai despre bani, ci si o tema educativa pentru elevii liceului lui. O tema care i-ar face sa se gandeasca si la altceva in afara de fumat, sex, haine, jocuri video si alte prostii. Sa se gandeasca la alti copii de varsta lor, care nu au avut norocul sa se nasca in sanul unei familii iubitoare si care, cu putin din putinul primit, pot sa isi faca viata mai frumoasa. Si domnul director, dupa ce a inteles (sper!), sa ii stranga pe diriginti si sa le propuna aceasta idee ca subiect pentru o ora de dirigentie. Bineinteles ca ar trebui discutat si cu parintii. Stiu ca profesorii sunt suparati ca li s-au taiat salariile, si multi nu mai au chef nici macar sa isi faca orele lor, dar sper ca in adancul sufletului sa fi ramas un strop de intelegere si omenie. Daca aceasta dorinta de a ajuta ar incolti in inimile noastre, chiar cred ca am putea sa facem mult bine. Copiii sunt viitorul unei natiuni, si daca avem grija de ei, si ii invatam sa aiba grija la randul lor unii de altii, se vor intampla minuni. Poate pare prea pompos....dar pentru unii "minune" inseamna sa aiba ceva in stomacel cand se duc la culcare.
Poate ceea ce scriu acum nu are sens sau nu suna bine, am multe idei in cap, dar sunt un pic obosita si nu stiu cum sa le ordonez...imi cer scuze. Important este sa ma fac inteleasa, sa reusesc sa fac aceasta idee auzita, sa ii pun pe oameni pe ganduri si sa ii fac sa isi doreasca sa ajute. Ma rog la Dumnezeu sa imi trimita oameni care cunosc alti oameni si impreuna sa ajutam oameni! Imi doresc sa ajung cu aceasta idee in cat mai multe scoli si licee... si daca elevii vor fi receptivi si vor lua atitudine, poate va fi o lectie si pentru cei mari...
Stiu ca e un drum luuuung si greeeu, dar sper sa am puterea sa merg pana la capat. Si mai sper sa mi se alature cat mai multi la parcurgerea acestui drum ... la sfarsit poate tragem si un chef ... de bucurie ca am facut ceva maret.
Trebuie sa inchei acum ... mi se inchid ochii si mai bine scriu maine cand am mintea limpede ... ma retrag sa visez. Si ce vise frumoase am! Sper ca in curand sa visam mai multi acelasi vis!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu